doa

doa
amalan hidup

07 Ogos 2009

Frank McCourt

Gambar di atas merupakan gambar Frank McCourt,pengarang novel yang cukup saya gemari. Saya cukup terkesan dengan novel autobiografinya iaitu novel "Angela Ashes", "Tis" dan "Teacher Man". Sejak membaca novel pertama beliau iaitu "Angela Ashes" ,saya terus terpesona dengan dua novel berikutnya. Menceritakan kisah hidup beliau dalam ketiga-tiga novel,ia banyak memberi semangat dan inspirasi terhadap kerjaya saya sebagai guru.
Dan,Frank McCourt ini telah meninggal dunia pada 20 Julai 2009 yang lalu. Saya juga telah melihat filem "Angela Ashes" yang dilakonkan oleh Robert Carlyle.Dan filem ini juga begitu cemerlang sama dengan novelnya.
Betullah kata peribahasa Melayu ," Harimau mati meninggalkan belang,manusia mati meninggalkan nama." Terima kasih Frank McCourt.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan