doa

doa
amalan hidup

30 September 2009

Prakash Raj


Saya memang suka menonton filem.Tidak kira fiem genre manapun. Begitu juga filem dari negara manapun. Selain P. Ramlee,saya cukup puas melihat hasil karya Akira Kurosawa seperti Seven Samurai,Sanjuro dan Rashomon. Begitu juga filemnya yang menceritakan tentang sambut kematian yang saya sudah lupa tajuk filemnya. Tidak kira filem tersebut 'box office" atau filem indie,dari Iran, Russia,Amerika,Australia,Poland, Jepun,Korea atau Thailand,kepuasan menonton yang ditagih.
Baru-baru ini,lebih tepat lagi pada mingu lepas saya pecah perut dan rasa puas menonton filem tamil "Abhiyum Naanum" di saluran 951 Astro lakonan Prakash Raj dan Trisha.Yang ingin saya sentuh ialah tentang Prakash Raj. Sudah lama saya berkenan dengan aksi lakonan beliau. Berilah peranan apa sahaja pasti dapat dijayakan dengan baik. Tampil hebat dengan watak jahat Ali Bhai dalam "Pokkiri" bersama Vijay.Juga menjadi penjahat bersama hero Vijay dalam "Villu". Saya paling suka dengan aksi beliau jika beliau melakonkan watak dan aksi komedi. Tahun lepas,bersama Jayam Ravi dan aktres Genelia ,lakonan beliau cukup menjadi dalam filem "box office" "Santosh Subramaniam". Dalam filem ini,beliau menjadi bapa kepada anak lelaki lakonan Jayam Ravi.
Dan tahun ini, Prakash Raj menjadi bapa kepada anak perempuan pula yang dilakonkan oleh Trisha dalam filem "Abhiyum Naanum". Bagi saya ,cerita ini cukup menarik,penuh rencah hidup,dan mempunyai mesej yang kuat. Tidak ada adegan pergaduhan seperti filem Tamil yang biasa kita tontoni. Filem ini filem tentang kekeluargaan.Filem ini tentang kasih sayang dalam keluarga,antara keluarga dan dalam masyarakat. Pasti penonton akan tercuit hati nurani melihat aksi Prakash Raj sebagai bapa. Juga aksi-aksi lain termasuklah aksi Ravi,orang gaji Prakash Raj yang diambil menjadi orang gaji apabiladidesak oleh anak perempuan tunggalnya.Lihatlah bagaimana Ravi cukup terharu dan sebak dengan layanan keluarga Prakash Raj yang melayan beliau dengan baik. Dalamsatu adegan ,apabila meraikan perkahwinan mereka,Prakash Raj membawa bersama Ravi untuk meraikannya di hotel.Ravi cukup terharu kerana ini merupakan kali pertama dia dapat menikmati nasi beriani di hotel. Saya telah menonton filem ini di astro 951 sebanyak 4 kali. Tidak jemu dan cukup terhibur dan melucukan. Percayalah. Cubalah anda tonton.Pasti anda rasa kreatifnya filem ini disampaikan tentang hubungan kasih sayang bapa dan anak. Apa lagi. Tontonlah filem ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan